Siłownia: kobieto ogarnij się!

Wyzwanie „do wakacji schudnę” zamieniłyśmy na „do Sylwestra schudnę” – jak zwał tak zwał, chodzi o efekty treningu, bo to on  – w połączeniu ze stosowną dietą –  najwydatniej przyczynia się do redukcji masy ciała. Jeśli wydaje wam się, że wpadniecie jak wiatr na siłownię i w kilka tygodni uda wam się pozbyć wałeczków i zamienić je w cudowny sposób na pięknie rzeźbione mięśnie, jesteście w błędzie. Trening na siłowni wymaga planu. Najlepiej stworzyć go wraz z trenerem personalnym, ale jeśli nie możemy pozwolić sobie na taką usługę, warto przynajmniej poczytać w jaki sposób buduje się indywidualny plan treningowy.

fitness club

Plan treningowy

Klub fitness, a zwłaszcza siłownia to miejsca, w których łatwo o kontuzję i przetrenowanie. Niech was nie zmylą piękne zdjęcia, na których jeszcze piękniej wyrzeźbione piękne kobiety pięknie się prezentują. To efekt długich miesięcy ciężkiej pracy. Ale wam zależy przecież nie na wyglądzie umożliwiającym udział w zawodach, a na wypracowaniu dobrej kondycji oraz zrzuceniu wagi. Zanim z entuzjazmem rzucicie się w stronę tych wszystkich urządzeń, pamiętajcie, że jak przed każdym treningiem, także na siłowni potrzebna jest solidna rozgrzewka.

siłownia

Plan treningowy dla kobiet uwzględnia ich indywidualne potrzeby, aktualną kondycję oraz umiejętności. Jego zadaniem jest najpierw wyrobić w was nawyk regularnych ćwiczeń.Wydaje się, że na początku właśnie regularność osiągnąć najtrudniej  – zawsze znajdzie się jakaś wymówka, żeby odsunąć w czasie trening, który nie od razu przynosi spektakularne efekty.

Nie rezygnuj!

Kolejna sprawa to przygotowanie mięśni na koleje, coraz większe obciążenia. Jeśli plan treningowy opracowany jest prawidłowo, zauważymy przypływ energii (nie spadek!) oraz pierwsze zmiany w naszym ciele. Teraz łatwiej nam będzie zmotywować  się do dalszych działań.

Jeśli trudno wam samodzielnie podjąć wysiłek zaplanowania treningów, nie chcecie lub nie możecie skorzystać z uwag trenera personalnego, zawsze pozostaje wam jeszcze jedno rozwiązanie: dołączenie do grupy czyli korzystanie z zajęć zorganizowanych, które w dobrej siłowni albo klubie fitness odbywają się w różnych porach dnia.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.