Szybki deser w szklance

Przygotowanie deseru nie musi być trudne. Zwłaszcza teraz, kiedy pojawiły się już świeże owoce sezonowe – truskawki! – warto samemu przygotowywać słodkie smakołyki, żeby uniknąć nadmiaru barwników i konserwantów w tych gotowych, sklepowych, nabywanych w cukierni. Świeże owoce kupujemy w ostatniej chwili, np.wracając z pracy i, równolegle z przygotowaniem obiadu, szykujemy słodkie co-nieco.

Żeby móc działać naprawdę prędko, miejmy w domu zawsze następujące składniki

  • płatki owsiane błyskawiczne
  • płatki kukurydziane
  • granolę lub musli
  • suszone/kandyzowane owoce – żurawinę, morele, rodzynki
  • jogurt naturalny
  • lody
  • bitą śmietanę w sprayu albo śmietanę kremówkę i fix do jej ubicia
  • cukier puder
  • posypkę cukierniczą

 

deser truskawkowy

 

 

I jeszcze jedna rzecz: ładna szklanka. Konfiguracja składników jest kwestią indywidualnych upodobań. Najpiękniej prezentują się układane warstwami, lekko schłodzone. Dorosłym spodoba się na pewno koncepcja polania deseru ajerkoniakiem albo likierem amaretto. Dzieci będą zachwycone kolorową posypką.

Latem deserowy prym wiodą świeże owoce. Zimą taki sam deser przygotować można z owoców mrożonych – zwłaszcza wiśnie, maliny i jeżyny nadają się do zamrożenia i przechowania na zimową deserową okoliczność.

Deser w szklance przygotować można w ostatniej chwili – to doskonałe rozwiązanie w sytuacji najścia niespodziewanych gości, zwłaszcza dzieci. Ba, można nawet zlecić dzieciom samodzielne przygotowanie smakołyków. Każde dziecko samo ułoży swoje słodkie warstwy wedle własnych upodobań. Zamiast całych owoców, możemy dodać mus, który przeciekając przez kolejne warstwy sprawia, że deser wygląda jeszcze atrakcyjniej.

deser w szklance

Zimowa wersja może też zawierać orzechy, migdały i drobno pokrojone suszone śliwki. Zresztą jeśli ktoś ze względów zdrowotnych powinien jeść sporo orzechów, a ma już dość codziennego chrupania mieszanki studenckiej wprost z miski, może przemycić codzienną ich dawkę w kolorowym deserze.

A tak przy okazji sezonu truskawkowego: czy wiecie, że  w badaniach epidemiologicznych wykazanie pozytywnego wpływu jednego produktu jest bardzo rzadkie. Mimo to dwa badania epidemiologiczne wskazują, że wysokie spożycie truskawek zmniejsza śmiertelność oraz zapadalność na choroby sercowo-naczyniowe. Warto jednak zauważyć, że mówimy o relatywnie dużych ilościach owoców, bo wynoszących 2 porcje na tydzień. W sezonie można więc jeść truskawki bez opamiętania 😉

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.