Warzywne przekąski

Na hasło „przekąski” reagujemy odruchowo; słone paluszki, popcorn, chipsy, krakersy. Tymczasem w roli przekąsek doskonale sprawdzają się owoce i warzywa. Jeśli wierzyć specjalistom od żywienia, którzy mówią, że chodzi nie tyle o zaspokojenie głodu, ile o zaspokojenie odruchu – jemy to, co mamy w zasięgu ręki. Postawmy więc sobie w zasięgu ręki talerz z warzywami. To bogactwo witamin, minerałów i smaków. Jeśli nie możemy wciąż przyzwyczaić się do smaku surowych jarzyn, zaopatrzmy się też w sos na bazie jogurtu naturalnego.

marchew

Marchewki, rzodkiewki, papryka, ogórek – co w nich siedzi, że warto robić warzywne przekąski?

Marchewka: znajdziemy w niej witaminę A, C, witaminy z grupy B, a także witaminę E, H, K oraz PP. Jest bogata w wapń, potas, sód, żelazo, miedź, fosfor, magnez, cynk i kobalt. Dużo w niej błonnika. Ma dobroczynne działanie na skórę i wzrok (beta-karoten). Zawiera też inozytol – związek, który zapobiega gromadzeniu się tłuszczu i cholesterolu w wątrobie.

Rzodkiewka: ma w sobie dużo błonnika i potasu. Witaminy C, B1, B2 i beta-karoten. Jest bogata w żelazo i kwas foliowy. Ma właściwości moczopędne.

Papryka: dużo w niej witaminy C i beta-karotenu.  Czerwona zawiera cztery razy więcej witaminy C niż cytryna. Jest bogata w potas i wapń.

Ogórek: niemal w 97% składa się z wody, ale ma w sobie sporo potasu, dlatego to idealne warzywo na gorące dni – gasi pragnienie i uzupełnia zapas elektrolitów.

świeże wazywa

Warzywne przekąski to doskonałe rozwiązanie na każdą okazję: także dla dzieci, które warto od najmłodszych lat przyzwyczaić do zdrowego odżywiania się na co dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.