felgi lakierowanie

Lakierowanie felg

Renowacja felg poprzez ich lakierowanie to prosty zabieg, który daje spektakularne efekty. Już po kilku latach użytkowania samochodu, aluminiowe felgi mają wyraźnie widoczne rysy i otarcia. Zamiast je polerować, możemy zlecić zabieg lakierowania felg. Możemy też zrobić to sami.

Lakierowanie felg krok po kroku

renowacja felg

  1. Zdejmij koła i zaopatrz samochód w koła zastępcze.
  2. Zdemontuj opony. Możesz, korzystając z okazji, oddać je na przegląd do wulkanizatora. Jeśli nie chcesz opon zdejmować, odpowiednio je zabezpiecz, np. oklej folią albo workiem na śmieci tuż przed samym lakierowaniem.
  3. Zdejmij z felg wszystkie ciężarki – po lakierowaniu nie zapomnij o wizycie w warsztacie: trzeba koła ponownie wyważyć.
  4. Dokładnie umyj zdjęte koła. Użyj myjki ciśnieniowej i odpowiednich preparatów do felg.
  5. Przygotuj papier ścierny do szlifowania felg. Potrzebny ci będzie papier o różnej gradacji – zacznij od 240 i stopniowo zwiększaj gradację. Możesz przerwać szlifowanie przy 600. Drobne rysy powinny już być wygładzone.
  6. Przygotuj szpachlę – wypełnisz nią głębsze pęknięcia. Pamiętaj, by odtłuścić felgi przed nakładaniem szpachli. Kiedy szpachla wyschnie, zeszlifuj felgi jeszcze raz. Używaj papieru o większej gradacji – 600, 800 a nawet 1000.
  7. Zabezpiecz opony.
  8. Jeszcze raz przeczyść i odtłuść felgi.
  9. Używaj lakieru w spraju – podkładu, bazowego i bezbarwnego. Lakier podkładowy wymaga dwu-trzykrotnego użycia. Każda kolejna warstwa wymaga wyschnięcia warstwy poprzedniej. Jeśli lakier podkładowy jest chropowaty, zeszlifuj do papierem ściernym o drobnej gradacji, np. 1000 – 2000.
  10. Na wyschnięty lakier podkładowy nałóż lakier bazowy. Przed tym zabiegiem znów trzeba felgi przetrzeć i odtłuścić. Nakładaj dwie warstwy lakieru bazowego – ostatnia warstwa powinna być solidna, żeby lakier ładnie usiadł i nie był chropowaty.
  11. Finał, czyli lakier bezbarwny.

Lakierowane felgi schną kilka godzin. Zanim założymy koła i udamy się do warsztatu na ich wyważenie, muszą być całkowicie suche, w przeciwnym razie możemy je zarysować i konieczne będzie… lakierowanie felg.

felgi

Za dużo roboty? Zadzwoń tutaj i umów się na wizytę.

Polecane w serwisie

Popularne artykuły