Renowacja felg poprzez ich lakierowanie to prosty zabieg, który daje spektakularne efekty. Już po kilku latach użytkowania samochodu, aluminiowe felgi mają wyraźnie widoczne rysy i otarcia. Zamiast je polerować, możemy zlecić zabieg lakierowania felg. Możemy też zrobić to sami.
Lakierowanie felg krok po kroku
- Zdejmij koła i zaopatrz samochód w koła zastępcze.
- Zdemontuj opony. Możesz, korzystając z okazji, oddać je na przegląd do wulkanizatora. Jeśli nie chcesz opon zdejmować, odpowiednio je zabezpiecz, np. oklej folią albo workiem na śmieci tuż przed samym lakierowaniem.
- Zdejmij z felg wszystkie ciężarki – po lakierowaniu nie zapomnij o wizycie w warsztacie: trzeba koła ponownie wyważyć.
- Dokładnie umyj zdjęte koła. Użyj myjki ciśnieniowej i odpowiednich preparatów do felg.
- Przygotuj papier ścierny do szlifowania felg. Potrzebny ci będzie papier o różnej gradacji – zacznij od 240 i stopniowo zwiększaj gradację. Możesz przerwać szlifowanie przy 600. Drobne rysy powinny już być wygładzone.
- Przygotuj szpachlę – wypełnisz nią głębsze pęknięcia. Pamiętaj, by odtłuścić felgi przed nakładaniem szpachli. Kiedy szpachla wyschnie, zeszlifuj felgi jeszcze raz. Używaj papieru o większej gradacji – 600, 800 a nawet 1000.
- Zabezpiecz opony.
- Jeszcze raz przeczyść i odtłuść felgi.
- Używaj lakieru w spraju – podkładu, bazowego i bezbarwnego. Lakier podkładowy wymaga dwu-trzykrotnego użycia. Każda kolejna warstwa wymaga wyschnięcia warstwy poprzedniej. Jeśli lakier podkładowy jest chropowaty, zeszlifuj do papierem ściernym o drobnej gradacji, np. 1000 – 2000.
- Na wyschnięty lakier podkładowy nałóż lakier bazowy. Przed tym zabiegiem znów trzeba felgi przetrzeć i odtłuścić. Nakładaj dwie warstwy lakieru bazowego – ostatnia warstwa powinna być solidna, żeby lakier ładnie usiadł i nie był chropowaty.
- Finał, czyli lakier bezbarwny.
Lakierowane felgi schną kilka godzin. Zanim założymy koła i udamy się do warsztatu na ich wyważenie, muszą być całkowicie suche, w przeciwnym razie możemy je zarysować i konieczne będzie… lakierowanie felg.
Za dużo roboty? Zadzwoń tutaj i umów się na wizytę.