Czy istnieje przepis na to, jak zbudować silną oraz dobrze rozpoznawalną markę? Częściowo tak, co mogą udowadniać opinie o Philipiak, czyli jednej z najpopularniejszych firm w naszym kraju. Warto więc prześledzić ich historię, żeby zobaczyć i przekonać się, jak dobrze budować swoją siłę w biznesie. Uczenie się od najlepszych jest przecież czymś, co zawsze warto robić.
Co obecnie liczy się najbardziej, jeżeli mówi się o samych firmach czy markach? Zapewne część osób odpowiedziałaby, że chodzi o produkt, który dana firma wytwarza. To oczywiście ogromna i bardzo ważna część budowania wizerunku, ale nie jedyna. Dziś, czyli w czasach, kiedy najważniejsza jest promocja, to opinie mogą zaważyć o tym, czy coś jest dobre czy też nie. Za nimi idzie także popularność oraz oczywiście rozpoznawalność. Jak radzi sobie z tym konkretna firma?
Opinie o Philipiak
Jakie opinie o Philipiak można znaleźć w sieci? W przytłaczającej większości same pozytywne, co po zapoznaniu się z historią firmy, nie powinno nikogo dziwić. Za chwilę do niej przejdziemy, ale trzeba też zastanowić się nad tym, co takiego wpłynęło na konsumentów, którzy zdecydowali się swoimi spostrzeżeniami dzielić w Internecie. Przecież nie każdy, kto korzysta z garnków firmy Philipiak, zaczyna o niej samej pisać na forach czy Facebooku. Tutaj dużo zależało od samej firmy, która w pewnym momencie postawiła na budowanie wizerunku poprzez zdrowie.
Jedzenie to przecież coś, z czego nie da się zrezygnować i coś o czym można zapomnieć. Spożywanie posiłków jest naturalnym, ludzkim zachowaniem, a ostatnimi laty można zauważyć trend, by to odżywianie było zwyczajnie zdrowe. Firma, która zajmuje się w dużej mierze tworzeniem produktów kuchennych, jest więc z odżywianiem bardzo silnie powiązana. Dlaczego też jednym z elementów budowania wizerunku, było postawienie właśnie na zdrowie.
Zdrowie przede wszystkim
„Zdrowy styl życia” to jedno z haseł, którym posługuje się marka. Nie powinno więc dziwić, że czytając opinie o Philipiak, można się w nich natknąć właśnie na zdrowotne powiązania. Sama marka zrobiła tym samym jeden z najlepszych możliwych ruchów w marketingu, czyli „podpięła” się pod trendy, a jednocześnie nawiązała do swojego wyrobu. Łącząc te dwie rzeczy, sukces musiał być murowany. Widać to dziś nie tylko w samych akcjach marketingowych firmy, jak chociażby organizowanie specjalnych obiadów z kulinarnymi sławami, ale także w ich produktach.
Firma zdecydowała się na to, by razem z ich nową ideą kreatywną, pojawiły się także nowe produkty. Takie, które idealnie nadają się dla osób ceniących zdrowy tryb życia. Do takich produktów można zaliczyć, chociażby naczynia do gotowania na parze. Te wyposażone są w specjalną powłokę, która ma dodatkowo chronić przygotowywane posiłki przed szkodliwymi substancjami. Widać więc, że samo hasło „zdrowy styl życia”, to nie tylko puste słowa.
Co jeszcze buduje opinie o firmie?
Opinie o Philipiak są tak dobre nie tylko dlatego, że firma dobrze się „wstrzeliła” ze swoją akcją marketingową czy stworzyła nowy produkt. Tutaj kluczem do sukcesu był także dobrze poprowadzony PR, a konkretniej wyjście do klientów. Organizowano spotkania, gdzie zapraszano osobistości ze świata kuchni i pokazywano, jak zdrowo gotować i się odżywiać. Udzielano też odpowiedzi na pytania, czyli mówiąc prosto, na zapotrzebowanie. Klient kupujący konkretny produkt, oprócz tego, że chce z niego korzystać, chce także mieć wsparcie samego producenta.
Może się wydawać, że w przypadku garnków czy naczyń, nie ma takiej potrzeby, ale właśnie dzięki przełamaniu tej zasady, firma Philipiak mogła lepiej zaznaczyć swoją obecność na rynku. Przekonać do siebie niezdecydowanych i pokazać się tym, którzy o firmie wcześniej w ogóle nie słyszeli. I wszystko to dalej w duchu dbania o zdrowie, ale bez przesadnej nachalności z promowaniem produktu. To jeden z tych elementów, który wpływa na budowanie zaufania do marki, które przekłada się na jej rozpoznawalność.
Jak powstała firma Philipiak?
Dla wielu osób może być zaskoczeniem to, że firma o tak polsko brzmiącej nazwie, nie wywodzi się do końca z naszego kraju. Wszystko zaczęło się bowiem we Włoszech i to pod koniec lat czterdziestych ubiegłego wieku. Niedaleko Mediolanu powstała wtedy niewielka fabryka, która specjalizowała się w ręcznym wyrabianiu naczyń. Z każdym rokiem zdobywała ona coraz większą popularność, a kilkanaście lat po jej założeniu, zaczęto produkować także naczynia ze stali nierdzewnej. Wraz z coraz większą rozpoznawalnością firmy na zewnętrznych rynkach oraz coraz większej ekspansji produktowej, przyszła pora na partnerstwo. Tak też się stało na początku tego wieku, kiedy to włoska firma niejako połączyła się z polskimi inwestorami.
Philipiak Milano, bo tak brzmi pełna nazwa, dalej jednak wytwarza swoje znane na całym świecie produkty w fabryce pod Mediolanem. To także jeden z elementów, który posłużył do budowania wizerunku, ale także i wzmacniania zaufania do marki. Wytwarzanie produktów według sprawdzonych metod i „receptur” sprawia, że producentowi się zwyczajnie wierzy. W końcu istnieje na rynku od ponad pół wieku, a to musi oznaczać, że jego naczynia są najwyższej jakości. Tak samo jak to, że można znaleźć je na coraz większej ilości rynków, bo nie tylko w samej Europie, ale także i w chociażby Stanach Zjednoczonych.
Lekcja dla innych firm?
Co roku powstają nowe firmy i co roku część z nich znika z rynku. Można mówić, że to wina zbyt dużej konkurencji, przepisów czy zwyczajnego pecha. Można jednak odnieść wrażenie, że dużo z tych firm nie bierze po prostu przykładu z kogoś, kto na rynku istnieje od lat. W tym przypadku, Philipiak ma się czym pochwalić, a ostatnie lata dość jasno pokazują, że firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Pójście w zdrowie i jego promocję, to jeden z najlepszych przykładów przemyślanego marketingu, ale takiego, który faktycznie ma sens.
Wiele firm próbuje robić to samo, ale jedynie na pokaz, co zawsze obraca się przeciwko nim. Nie da się już oszukiwać klientów, a szczególnie teraz, kiedy wystarczy chwila, by przeczytać w Internecie zdanie innych użytkowników. Opinie o Philipiak nie pozostawiają złudzeń, że ich podejście do zdrowia, nie jest tylko marketingową wydmuszką, a czymś, co faktycznie miało na celu poprawę przyzwyczajeń żywieniowych Polaków. Przez wieku wpajano im bowiem, że jeść należy tłusto, a tymczasem gotowanie na parze może dać niesamowicie smaczne potrawy.
Aktywność też jest ważna
Budowanie zaufania do marki, to także budowanie więzi. Wspominaliśmy już o działaniach PR-owych, ale warto także zauważyć, że ich aktywność nie kończy się tylko na tym. Markę można znaleźć w najpopularniejszych mediach społecznościowych, co w obecnych czasach jest już koniecznością. To także pomaga w budowaniu wizerunku i sprawia, że klienci, stając przed wyborem, które produkty wybrać do swojej kuchni, wybiorą te wzbudzające zaufanie. Nie tylko poprzez jakoś wykonania, ale także poprzez to, co robi sama marka. I Philipiak Milano nie ma się czego tutaj wstydzić, a wręcz przeciwnie. Miejmy nadzieję, że inne firmy będą brały z niej przykład.